duminică, 1 decembrie 2013

Carnavalul Toamnei-evaluarea cunostintelor despre anotimpul TOAMNA

       
Am inceput saptamana de evaluare cu Domeniul Stiinte ( Cunoasterea Mediului)- unde plin aplicarea metodelor moderne de predare-invatare-evaluare ( e tare simplu...ca un joculet), d-na educatoare ne-a captivat atentia...acum totul e asa de simplu...
Pentru inceput ne-am jucat cu stelutele ( metoda Explozia Stelara):

      Se organizeaza colectivul de prescolari sub forma de semicerc, iar in mijlocul lor se aranjeaza stelutele. In mijloc este aranjata o steluta mare,iar peste ea se aseaza o imagine ce reprezinta aspecte ale anotimpului toamna.
       Celelalte  stelute mici se aseaza in jurul stelutei mari, atentionand copii ca pe fiecare steluta este scrisa cate o intrebare cu culori diferite. Astfel copiii vor retine ca intrebarea ,,CE ‘’ este scrisa cu verde , CINE cu culoarea galben, CUM cu culoarea alba CAND cu culoarea portocalie si DE CE cu culoarea albastru. Postasul alege cinci copii,care la randul lor aleg doi-trei parteneri cu care formeaza o echipa, impreuna trebuie sa gaseasca mai multe intrebari referitoare la imaginea prezentata folosind intrebarea de pe steluta aleasa.Toti copiii analizeaza tabloul si formuleaza in grup cateva intrebari  timp de cinci minute.
      La un semn ,se revine in semicerc si fiecare grup comunica intrebarile elaborate impreuna .

CE                        CINE                        CUM

                      TABLOU DE                
                       TOAMNA                     
DE CE                                                 CAND

Pe rand fiecare grup vine langa margine si adreseaza intrebarile celorlalte grupuri, acestia raspund.

CE :
1.-Ce anotimp este prezentat in imagine?
2.-Ce fac copiii dupa terminarea vacantei mari atunci  cand incepe acest anotimp?
3-.Ce fac pasarile calatoare in anotimpul toamna?                                                   
4.-Ce se intampla cu vegetatia in anotimpul toamna?
5.-Ce haine imbraca copiii  in anotimpul toamna?
CINE:
1.-Cine nu mai incalzeste cu atata putere ca in anotimpul precedent?
2.-Cine lasa  cuiburile goale si pleaca in tarile calde?
3.-Cine sufla mai cu putere si scutura frunzele din copaci?
4.-Cine alunga pasarile in tarile calde?
5.-Cine sunt cei care se pregatesc  pentru venirea frigului  facand provizii?
CUM:
1.-Cum sunt frunzele in anotimpul toamna?
2.-Cum se pregatesc oamenii pentru venirea anotimpului friguros?
3.-Cum este ziua fata de noapte?
4.-Cum este vremea in acest anotimp?
5.-Cum pregatesc  oamenii gradiniile si ogoarele in anotimpul toamna?
CAND:
1.-Cand incep copii scoala?
2.-Cand pleaca pasarile in tarile calde?
3.-Cand seamna oamenii graul?
4.-Cand se culeg viile?
5.-Cand se coc gutuile?
DE CE:
1.-De ce pleaca pleaca pasarile in tarile calde ?
2.-De ce este toamna?
3.-De ce culeg oamenii legumele si fructele?
4.De ce nu pleaca toate pasarile in tarile calde?
5.-De ce cad frunzele?



Dupa ce am epuizat toate intrebarile din jocul stelutelor, la masute ne-a asteptat pentru prima data o metoda interesanta ( Blazonul), unde am lucrat individual.
Blazonul Toamnei a avut urmatoarele cerinte:
Cadran I: " Vitaminele Toamnei";
Cadran II: " Frumusetile Toamnei";
Cadran III: " Fiecare vietate strange ce poate";
Cadran IV: " Peisaj de toamna".





















La Domeniul Estetic si Creativ ( Educatia artistico-plastica), am realizat lucrarea "TABLOU DE TOAMNA", aici am lucrat in grupuri - tot o tehnica moderna: 6/3/5.
 Iata produsele activitatii:





Niciun comentariu: