sâmbătă, 23 noiembrie 2013

Frumoasele toamnei, florile!


In acesta saptamana la Domeniul Stiinte ( Cunoasterea mediului), am observat crizantema si tufanica - dupa observarea acestora in stare naturala, unde am examinat cu atentie cele doua plante ( culoare, marime, forma, alcatuirea si mirosul florii, functiile radacinii, tulpinii si frunzelor), am realizat sinteza partiala. Am reusit sa stabilim deosebirile si asemanarile dintre crizantema si tufanica ( s-a utilizat metoda Diagrama Venn):
-asemanari: cresc in gradini, infloresc toamna, pot fi rosii, galbene, roz, portocalii, violete, au frunzele crestate si radacinile firoase;
-deosebiri: crizantema are o singura floare mare, tufanica are mai multe flori mici.

Apoi se precizeaza utilitatea crizantemei  si a tufanelei, precum si modul de ingrijire a acestora.






 Domeniul Limba si Comunicare
Educarea limbajului - memorizare: "Flori de toamna" de Craita Georgescu

Un secret mi-a spus bunica:
Crizantema, tufănica,
Flori de toamnă se numesc
Fiindcă-atunci ele-nfloresc.
Dar vă spun acum eu vouă;
Cred că mai cunosc vreo două,
De cu vară înfloresc
Dar şi toamna se găsesc.
Dalia, cârciumăreasa,
Sunt precum Toamna – Crăiasa:
Au rochiţe înfoiate
Şi cu brumă dantelate.

Niciun comentariu: